Eet in principe tarwebrood of volkorenbrood (liefst zuurdesem). Geen witbrood.

Volkoren pap met sojamelk en rozijnen/stukjes fruit.

Gebruik roomboter (dun gesmeerd). Geen margarine, ook geen speciale dieetmargarine (veel transvetzuren volgens Valstar).

Beleg met: magere kaas, tahin (Sesampasta), appel/perenstroop uit natuurwinkel (zonder toegevoegde suiker), Engelse marmelade (zonder toegevoegde suiker), gekookt ei (liefst zachtgekookt), lever, stukjes fruit of bv. tomaat/paprika e.d. als het maar geen vlees is en geen suiker bevat.

Kwark met muesli of stukjes fruit (liever geen yoghurt, maar wel rechtsdraaiende biogarde). Eventueel met wat honing.

Noten zijn toegestaan en zelfs goed volgens Houtsmuller. Walnoten, amandalen, hazelnoten bv. (reden is dat noten vitamine E en omega-3 vetzuren bevatten). Geen pinda's en maïs.

Fruit is altijd goed. Vooral rood fruit als aardbeien, kersen, druiven, bessen, enz. Speciaal aanbevolen fruit: citrusfruit, ananas, grapefruit, kiwi, meloen, papaya.

Volkoren crackers met magere kaas, engelse marmelade, tahin enz. (zie tips voor broodmaaltijd.)

Drinken:
Groenten- en fruitsappen zijn altijd goed (zie ook tips voor broodmaaltijden)
Over de dag heen minimaal vijf bekers groene thee wordt aanbevolen.
Karnemelk, vifit, biogarde, maar geen melk (teveel vet) Rode wijn . Maximaal twee glazen per dag wordt aanbevolen door Houtsmuller en Valstar.



Raadpleeg voor Budwigpapje eerst uw arts/voedingsdeskundige i.v.m. noodzakelijke toevoeging vit. E)

 


Plaats een reactie ...

Reageer op "Broodbeleg, tussendoortjes en drinken, zinvolle tips."


Gerelateerde artikelen