update 6 januari 2023:
Zoals Gerda terecht opmerkt is het Fach-Instituut opgeheven. Ik heb de informatie daarover dus weggehaald.
Zijn er adressen van Belgische artsen die complementair werken? Stuur ze mij aub dan zal ik die hieronder vermelden.
An van Veen ken ik persoonlijk en weet dat zij een kundig arts is en patiëntvriendelijk.
Dit is haar website in België: Centrum Arcanum
Lijsten van goed gekwalficeerde othomoleculaire artsen verenigd o.a. in NGOO en ABNG. Allemaal artsen die ook werken met verschillende vormen van Niet Toxische Tumortherapie bij kanker.
Posted 28/11/2009 14:13:56Adressen van artsen die naast hun eigen praktijk ook aanvullende - complementaire middelen, zoals extra vitamines en mineralen voorschrijven. Alle artsen van deze lijsten, zie ook gerelateerde artikelen, zijn aangesloten bij AVIG of ANTTT. Soms bij meerdere organisaties
Bij de volgende organisaties kunt u lijsten vinden van complementair werkende artsen en/of therapeuten op het gebied van orthomoleculaire supplementen of adviseurs van voeding / diëten.
Update 10 oktober 2023: Ik heb een naam weggehaald uit de lijst omdat die arts is overleden.
Orthomoleculaire arts. Heeft u het telefoonnummer van een betrouwbare orthomoleculaire arts?
Posted 28/11/2009 14:13:56Kunt u mij het telefoonnummer van een betrouwbare natuurarts of orthomoleculaire arts geven a.u.b.?
Antwoord:
Op de site staat een lijst met namen en telefoonnummers van deskundige orthomoleculaire en/of complementair werkende artsen in Nederland en België. (zie nuttige adressen) Deze artsen werken allemaal met aanvullende voeding en suppletie.
Bij de Stichting Nationaal Fonds tegen Kanker (SNFK 020-5304933, en e-mail info@SNFK ) (website: www.tegenkanker.nl) kan iedereen...
Vitamine D en de rol ervan in preventie van kanker en voorkomen van recidief van kanker. Een overzicht van studies van de laatste jaren
Posted 23/02/2011 11:28:004 november 2015: Bron: The New England Journal of medicine
Een nieuwe gerandomiseerde studie heeft verrassenderwijs uitgewezen dat het innemen van een vitamine D tablet plus eventueel calcium geen effect heeft op de kans dat er een recidief ontstaat na verwijdering van poliepen uit de darmen. De vraag is wel of zij wel de goeie vitamine D en/of de juiste dosis hebben gebruikt want veel andere studies bewijzen de meerwaarde van vitamine D suppletie.
Het volledige studierapport: A Trial...
