2 december 2015: Bron: David

Afgelopen week stuurde David (66 jaar) mij een e-mail met zijn ervaringsverhaal met in november 2014 geconstateerde niet uitgezaaide prostaatkanker met een Gleasonscore van 7 en een PSA van 11,5. David werd een operatie of Brachy therapie aangeboden, maar hij weigerde en koos tegen de wil van de behandelend artsen voor een wait-and-see beleid.

Hij veranderde zijn leefstijl enigszins door veel te wandelen, bewegen, gevarieerder te eten, minder suiker te gebuiken, bleef wel vlees eten, gebruikte natriumbicarbonaat en curcuma longa bv erbij en kreeg afgelopen week de uitslag van een MRI die uitwees dat er klinisch geen prostaatkanker meer is te zien en de PSA is terug binnen normale waarden rond de 5, terwijl die PSA in juli dit jaar nog naar 16,5 opgelopen was.

Een mooi eigenzinnig verhaal dus. Op mijn verzoek stuurde David mij ook bewijs van zijn verhaal in de vorm van brief van de behandelend oncoloog aan de huisarts en uitslagen van MRI-scans. Ik plaats die brieven niet uit privacy overwegingen maar zij bevestigen David zijn verhaal dat ik hier ongewijzigd plaats, met onderaan zijn verhaal een brief van David aan de VdtK - Vereniging tegen de Kwakzalverij omdat hij zich ergert aan hun praktijken.

David spreekt in zijn verhaal over de Oberon scan, dit is een vorm van bioresonantie, die in Duitsland officieel is goedgekeurd. Informatie over de Oberon 4021 is te lezen op de website van de producent.

prostaatkankerbeeld

Hier David zijn verhaal zoals hij me dit toestuurde:

Beste lotgenoten, ik ben David de Bree, 66 jaren jong.
Vorig jaar november werd er bij mij prostaatkanker geconstateerd met een psa van 11,5 en een gleason score van 3 en 4, wat het ook betekenen mag. Ik kreeg 2 opties voorgeschoteld nl de prostaat eruit halen of de brachytherapie. Na lang nadenken en informatie inwinnen heb ik besloten niets te doen en gecontroleerd af te wachten.
Dit werd me niet echt in dank afgenomen, maar het is mijn lichaam en daar beslis ikzelf over. Ik had een verloop van de psa van 11.5 naar 9.6, toen in maart dit jaar 5.9/
In juli was het gestegen naar 16.5 en toen werd de druk weer opgevoerd door de heren deskundigen. Maar ik bleef bij mijn standpunt. Ik ben veel gaan wandelen,zo min mogelijk suiker gegeten en gebruik(te) natriumbicarbonaat en kurkuma longa capsules/ Het belangrijkste van alles was dat ik de negativiteit uit mijn systeem verwijderde en aan zelfhealing ben gaan doen dmv meditatie. Ons lichaam heeft een enorm zelfhelend vermogen. Dit laatste + de natuurlijke middelen die ik gebruikte wordt ons niet verteld door de reguliere geneeskunst. Kwalijke zaak.
Enfin, afgelopen weken ben ik weer op controle geweest en heb een echo gehad, een oberon scan en een prostaat gerichte MRI scan gehad. Nu wordt mij verteld dat ik toendertijd een wijs besluit heb genomen (jaja) want er is niets meer te vinden in mijn prostaat.
Raar maar waar, en daar heb ik altijd in geloofd, dus voor de velen die met vragen blijven zitten na zo''n mededeling dat je prostaatkanker hebt, loop niet te snel achter een arts aan, maar blijf nuchter nadenken . schrik niet te hard van het woord kanker want dan schiet je nog meer in de stress met alle gevolgen van dien.
Ik mag over een half jaar weer eens langskomen met een psa test en dat doen we dan maar, want blijkbaar eens een kanker patient altijd een kankerpatiënt.
Ik wil met mijn verhaal lotgenoten een hard onder de riem steken, want het hoeft niet altijd meteen het einde van je leven te zijn.
Sterkte en succes allemaal.

Oberon bioresonantie

Foto: Oberon resonatie

Hoi lieve FB vrienden. Deze sprong van vreugde heb ik gemaakt.
Zoals de meesten wel weten kreeg ik vorig jaar november het bericht dat ik prostaatkanker had, zo vlak voor mijn pensioen. Ik kreeg 2 opties, ofwel wegsnijden of een radioactieve behandeling. Eigenwijs als ik was/ben heb ik tegen de wil van de artsen in gekozen voor actief afwachten, dus onder controle, hetgeen me niet in dank werd afgenomen. Een jaar later krijg ik de mededeling dat ik een wijs besluit genomen had. Want na een echo, een oberon scan en een MRI scan blijkt dat er niets meer te zien is in mijn prostaat
en de PSA weer vrij normaal is. Wel over een half jaar weer controle.

Hoe heb ik dat gedaan? Ik ben gaan zoeken, heb alle negativiteit uit mijn systeem verbannen, heb aan zelfhealing gedaan ( het lichaam kan veel meer dan ons verteld wordt door de artsen). veel buitenlucht (wandelen), het gebruik van Natriumbicarbonaat en Kurkuma longa en natuurlijk steun van mijn vrouw. De pharmaceutische industrie is van mij dus niet rijker geworden en ik voel me zo fit als een hoentje.

Dus mensen als je zo'n bericht krijg, schrik dan niet te hard van het woord kanker, want dan schiet je in de stress en dat is funest. Blijf geloven in je lichaam en neem niet alles klakkeloos aan van de heren artsen, maar pas wel je levensstijl aan (niet te drastisch) en probeer dingen te gaan doen waarbij je je lekker voelt. Het is nu voor mij natuurlijk gemakkelijk praten maar ik heb dit afgelopen jaar geen enkele keer getwijfeld dat het niet goed zou komen.

Allemaal een fijn weekend, Joep en ik hebben dat in ieder geval.

Brief van David aan de Vereniging tegen de Kwakzalverij - VtdK

Geachte heer van Dam
 
Ik stuur deze mail naar het e mail adres van de vereniging tegen de kwakzalverij omdat ik geen
ander mail adres van  heb. U bent tenslotte toch de secretaris van deze club.
 
Mag ik me even voorstellen: Ik ben David de Bree, een gepensioneerde administrateur.
Ik ben gelukkig toegerust met een gezond verstand.
Vlak voor mijn pensioen kreeg ik de diagnose "prostaatkanker", daarmee een stempel
gedrukt op mijn aanstaande pensioen. Gelukkig ben ik redelijk stabiel in mijn hoofd en
in mijn gevoel, dus heb ik mij niet uit het veld laten slaan. Ook ben ik niet als een onmondig
en blind mens achter de heren in de witte jassen aan gaan lopen en heb me goed verdiept
in de materie. Doordat mijn zorgverzekering wel de onderzoeken maar niet de behandeling
in de kliniek waar ik naar toe gegaan was dekte, moest ik noodgedwongen doorgestuurd
worden naar een "echt" ziekenhuis. Daar werden me zonder verder onderzoek en nog voordat
er een MRI scan gemaakt werd , 2 opties gegeven, nl wegsnijden of brachy therapie en dit puur
op basis van de Gleason score, met alle gevolgen van dien.
Zelf heb ik toen besloten een derde optie te kiezen ( die me niet geboden werd): afwachten.
 
Waarom stuur ik deze mail. Welnu, doordat ik ineens in een medische mallemolen terecht kwam
heb ik me enigszins verdiept in de medische wetenschap en ook een groot aantal documentaires
bekeken over diverse medische onderwerpen.
Zo kwam ik ook de serie "uitgedokterd" van de NCRV tegen. Met als klap op de vuurpijl de laatste
uitzending waarin "reguliere" artsen tegenover "alternatieve" artsen kwamen te staan.
 
Ik moet zeggen dat ik nog nooit van uw clubje gehoord had, maar evenzo  niet van Iocob.
Maar na het zien van deze uitzending moeten me toch een paar dingen van mijn hart.
 
Aan de kant va de "reguliere" artsen zaten een drietal heren waarvan me de haren overeind gingen staan,
nl de heren Rob Koenen, Rien Vermeulen en uw persoon.
Ik neem toch aan dat u en die andere heren net zoals de alternatieve behandelaars de patient
op de 1ste plaats heeft staan. Dus waarom worden niet de beste behandelingen aan beide
zijden samengevoegd om de patient beter te dienen.
En u moet me niet aankomen met die achterhaalde kreet: "het is niet wetenschappelijk bewezen,
Want van een groot deel van de "reguliere" behandelingen en medicijnen is dit ook nooit gebeurd,
en waar zelfs belastende onderzoeksresultaten achterwege gelaten worden.
 
Nee, daarvoor in de plaats kiest u voor het bestrijden en belachelijk maken van de alternatieve
artsen. Waarvoor bent u bang? Of voor wie strijdt u? Duidelijk niet voor de patient.
Op de site van uw clubje zie ik louter verdachtmakingen, kleineringen e.d. van de alternatieve
specialismen. Ook zie ik dan weer dat het overlijden van mevrouw Millecam (hoe triest ook) aangegrepen
worden om uw gelijk te halen.
 
Beter zou u uw energie kunnen steken in het welzijn van de zieke mens. Dus zeer zeker ook naar de
misstanden in de "reguliere" zorg kijken en constateren dat aan die kant nog altijd ca 1000 mensen
overlijden door medische fouten, ca 3500 mensen overlijden door de bijwerkingen van medicijnen,
ca 25000 mensen met een blijvende handicap of kwaal achter blijven door een combinatie van beiden.
En dat alleen al in Nederland.
Daar zou u ook een grote winst voor de mens kunnen behalen door ook daar tegen te vechten.
 
U weet net zo goed of nog beter dan ik, dat het de pharmaceutische industrie allang niet meer
te doen is om de zieke mens te genezen, maar om meer mensen ziek te krijgen en daardoor
meer dollars en euro's naar binnen te halen. U zou er goed aan doen het boek "bijwerkingen"
van dr John Virapen eens te lezen en/of documentaires hierover te bekijken, misschien dat uw ogen dan
open gaan alhoewel ik betwijfel of dat gaat lukken, want hiervoor moet je wel in staat zijn om
er met een open mind naar te kijken.
 
Inmiddels heb ik ook begrepen dat uw medestander, de heer Rien Vermeulen, in 2013 vriendelijk is verzocht
zijn werkzaamheden bij het AMC te stoppen door uitspraken in KRO's Brandpunt en dat hij in datzelfde
programma heeft toegegeven dat er vaker foute diagnoses worden gesteld in de neurologie en dat hij zelf
ook wel eens gegevens van patienten met alzheimer heeft vervalst om daardoor een bepaald
geneesmiddel te kunnen verstrekken. Welnu dit is dezelfde Rien Vermeulen die in de discussie
zo hoog van de toren blies tegen het alternatieve circuit. Sorry, maar moet de patient daar dan
vertrouwen in hebben?
Ook had de heer Vermeulen een interessante opmerking over het feit dat een patient wel bij de
goede medisch specialist terecht moest komen. Bedoelde hij hier nou mee dat het wel de specialist
moest zijn met de juiste specialisatie of bedoelde hij dat ook daar "kwakzalvers" voorkwamen?
 
Tevens werd er naar voren gebracht  dat behandeling door een "alternatieve" arts of met homeopathische
middelen alleen maar een placebo effect was. Wat is daar mis mee?
Is dit niet het bewijs dat ons zelfhelend vermogen dan zijn werk doet en dat bv het immuunsysteem
niet afgebroken wordt door "reguliere" medicijnen?
 
En hoe werken de reguliere geneesmiddelen? Hieronder een citaat n.a.v. van een onderzoek door
geneticus Allen Roses inzake de effectiviteit van deze geneesmiddelen waarnaar hij onderzoek heeft gedaan naar
de werkzaamheid van medicijnen, waarbij de conclusie is dat slechts 30 tot 50% van deze geneesmiddelen hepen:
 
De voorzitter van het Nederlandse College ter beoordeling van Geneesmiddelen F. Lekkerkerk vindt de cijfers van Roses hier en daar zelfs nog aan de optimistische kant. Geneesmiddelen tegen Alzheimer zouden bijvoorbeeld maar in 4 tot 12 procent van de gevallen werkzaam zijn. Bij antidepressiva ligt dat percentage op 25 procent. Toch benadrukt Lekkerkerk dat het slikken ervan verstandig is. "Ze zouden immers ook wel kunnen werken."
 
De laatste opmerking vind ik dan wel weer vreemd: ze zouden kunnen werken.
Ja als ze al niet tegen de ziekte waarvoor je ze inneemt werken, dan kunnen in ieder geval voor de bijwerkingen gaan werken.
 
 
Om maar bij mijn eigen aandoening te blijven : ik heb begrepen dat slechts 25% van de medicijnen tegen kanker
werkelijk helpen. Dit ondanks alle juichende verhalen die de ronde doen.
Al vele jaren wordt er onderzoek naar medicijnen tegen kanker gedaan en elke keer worden de
burger weer blij gemaakt met kreten als: we zijn er bijna, nog wat meer geld voor onderzoek en we hebben de oplossing.
Ondertussen komen er steeds meer patienten bij.  Dus zo geweldig gaat het niet, toch?
Terwijl er toch zeer bekende mensen al een behandeling tegen kanker gevonden hadden ( 1931, Royal Rife) of al
ontdekt hadden hoe kanker ontstaat ( dr Warburg).
 
Maar blijkbaar zitten er andere (financiële? ) belangen achter de zieke mens.
 
Ook is er een algemene richtlijn in het leven geroepen genaamd "Codex Alimentarius",
waarschijnlijk onder druk van belanghebbenden. In deze richtlijn (maar die zult u waarschijnlijk wel toejuichen)
worden de alternatieve geneesmiddelen erg beknot omdat er niet meer op mag staan waarvoor deze dienen.
Alsof wij als gewone mens een stel stommelingen zijn die zelf niet kunnen nadenken wat goed voor ons is.
Daarvoor hebben we uw eenzijdige clubje echt niet nodig.
 
We weten inmiddels toch ook dat er door de eeuwen heen allerlei geleerden uitgemaakt zijn voor kwakzalvers,
maar waarvan later bleek dat het briljante geniëen waren. Waar tegen ook een inquisitie was gericht,
want het komt op mij over als een inquisitie.
 
Dus mijn advies aan u is: ga lekker genieten van de tijd die u nog gegeven is, waarschijnlijk gaat u dan ook wat
vrolijker door het leven. Ga s 'morgens eens voor de spiegel staan en probeer eens wat kritischer naar uzelf te kijken,
en vraagt u zich eens af: doe ik dit voor mijn medemensen of is het alleen mijn ego die de boventoon voert?.
En als u toch wat wilt blijven doen, doe dat dan met de intentie om uw zieke medemens over alles te kunnen laten
beschikken wat er voorhanden is om ze beter te maken, regulier of alternatief.
 
Tenslotte nog even iets om over na te denken: is het niet zo dat een heel groot deel van de "reguliere" wetenschap
en geneesmiddelen uit de natuurgeneeswijzen afkomstig zijn? Dus eigenlijk is de "reguliere" geneeskunst alternatief, toch?
 
Zo, dit moest ik even kwijt, waardoor ik mijn ergernis naar u en andere zichzelf boven ieder ander mens verheven
voelende arts (gelukkig zijn er ook hele goede) een plaatsje kan geven.
U mag op uw redactie gerust lachen om deze mail, maar ik hoop dat er in jullie geest nog een stukje gezond
verstand huist.
 
Met vriendelijke groeten
David de Bree

Plaats een reactie ...

27 Reacties op "Prostaatkanker: David weigert behandeling van prostaatkanker maar kiest voor wait-and-see en gezonde leefstijl en is 1 jaar later klinisch kankervrij met normale PSA"

  • e.valstar :
    gezonder eten en curcuma zijn zeker relevant ; aan alkalose door bicarbonaat kan dit niet worden toegeschreven omdat juist acidose kankergroei remt ; Moerman zegt dat en wetenschappelijk aan diermodellen bevestigt dat ; bij prostaat kanker zijn de belangrijkste lycopeen, EGCG, curcuma en de d-fractie van de Maitake; als het uitgezaaid is komt onder voorwaarde daar ook prostasol bij ; er is echter nog veel meer ; bicarbonaat is een hype die al weerlegd is ; voorts is bij lokale prostaatkanker de 7 jaarsoverleving iets van 95% ; is er kapseldoorbraak dan is uitweindig bestralen zinvol als je duidelijk jonger bent dan 73 en dan moet hormonale therapie voor zeker een half jaar er bij ; dit is regulier ; bij lokale prostaatkanker is wait and see een duidelijke optie en kun je dus een voedingsbenadering alleen rustig doen ; bij uitgezaaide prostaatkanker ligt alles veel ingewikkelder
  • peter :
    Hallo David , proficiat , wat een geweldig resultaat , dat geeft de K burger moed .
    Ik heb zelf onlangs mijn PSA ook omlaag gekregen .
    Mijn PSA was gaan stijgen terwijl ik hormoontherapie gebruik bij uitgezaaide PK , dat zag er uit als resistentie .Met een aangepaste leefstijl wat betreft , voeding , ademhaling , beweging, ontspanning en ontstressen is mijn PSA weer 30 % gedaald ,en ben nieuwsgierig naar de reactie van mijn uroloog
  • S. Jansen :
    Wat goed van jou David! Ik kreeg afgelopen maart zelf de diagnose borstkanker en heb reguliere behandeling ook geweigerd.

    Ten eerste omdat dit zo sterk tegen mijn gevoel inging en daarnaast kom je als je zelf even flink onderzoek doet ook hele andere verhalen tegen.

    Ik heb ook mijn leven omgegooid, ben meer gaan mediteren, gestopt met dingen die eigenlijk niet bij mij pasten en ben dingengaan doen die me echt aan het hart liggen.

    Ook heb ik mijn eetpatroon aangepast en verdiep ik me in de 5 biologische wetten (germaase geneeskunde) Hierdoor kan ik goed plaatsen waardoor de kanker bij mij is ontstaan, iets waar artsen geen antwoord op hadden.

    2 knobbels zijn al uit mijn borst verdwenen en ik ben nog steeds in genezing en voel me top!
    • Ana :
      ik heb ook borstkanker gehad en ik vraag me af hoe heb jij le eetpatroon aangepast? hoe voel jij? bedankt
      • Kees :
        Beste Ana,

        Er zijn dietistes die begeleiding geven aan een programma van bewegen en gezond eten en drinken. Wordt volgens mij ook vergoed.

        Mvgr. Kees Braam
        webmaster
    • david :
      Hallo Mevr. Jansen
      Fantastisch. Ik ben blij voor je. Ook heel herkenbaar voor me. De meeste mensen om me heen zeiden het niet maar ik zag ze denken toen ik hun vertelde dat ik mijn eigen weg volgde. Dat zul je misschien wel herkennen. Maar zie mij en zie jou.
      Ook ik heb o.a. via meditaties en zelfhealing mijn lichaam geholpen en het resultaat mag er zijn.
      Ik ben echt enorm gegroeid door de hele ervaring en voel me geestelijk stukken beter en sterker dan voorheen. Ook dat zal je wel herkennen.
      Gelukkig worden er steeds meer mensen wakker en nemen niet alles klakkeloos aan van wat er gezegd wordt door de heren doktoren, want deze beschouwen alles buiten hun gekaderde kennis als onmogelijk. Ik hoorde laatst een hele goede uitspraak op dat gebied: de artsen doen wat ze weten, maar ze weten niet wat ze doen.
      Ik wens je hele fijne Kerstdagen en een gezond 2016.
      Lieve groeten David
  • marion :
    hallo David, ik ben gefascineerd door je verhaal, dat de farmaceutische industrie een winst belang is? JA. mijn partner is zelf ook onderhevig aan prostaat kanker met uitzaaiing en staat onder behandeling. ook voor hem storte zijn wereld in toen het zware bericht kwam , het is moeilijk de draad weer op te pakken en samen met hem dit bericht van jou lezen doet hem enkel nog meer verwarren en wantrouwen, neem aan dat je het enigszins kan begrijpen . het is allemaal heel zwaar wat hij nu doorstaat met de medicaties. ik vind het heel kanp van je dat je stap hebt durven zetten en wens je dan ook alle sterkte en beste je nodig hebt, en natuurlijk een warme kerst tijd en overgang naar een nieuw jaar.
    • david :
      Hallo Marion, natuurlijk kan ik begrijpen dat mijn verhaal voor jou partner verwarrend is. Ik had geen uitzaaiingen, dus voor mij was de keuze misschien niet zo moeilijk. Ik had ook nergens last van. Ik was ook niet erg geschokt door de mededeling "prostaatkanker". Mijn vertrouwen in een goede afloop heeft nooit onder druk gestaan, mede door mijn positieve instelling. Door mijn zoektocht naar de oorzaak va kanker en de eventuele behandelingen en genezingen van deze ziekte ben ik een hele hoop te weten gekomen over de gang van zaken. Doordat ik uiteindelijk in een ziekenhuis terecht kwam bij een uroloog en deze alleen maar op basis van de gleasonscore een 2tal opties op tafel legde met een heel zakelijk benadering (wegsnijden of de brachytherapie)heeft me doen besluiten mijn eigen weg te gaan.
      Natuurlijk zal niet iedere man deze kracht en zelfvertrouwen kunnen opbrengen en zal het waarschijnlijk niet bij iedereen werken, maar uit wetenschappelijke onderzoeken is gebleken dat de geest een grote invloed heeft op het ontstaan van kanker en de genezing daarvan. Zie dit artikel:
      http://gezondontwaken.blogspot.nl/2015/03/kanker-genezen-zonder-chemotherapie-30.html.
      Ik vind het verschrikkelijk voor uw man en u als partner, want ik heb mijn vrouw ook gezien hoe ze dit bericht verwerken moest.
      Als jullie willen kunnen jullie rustig langskomen
      en misschien kan ik hem dan wat opbeuren.
      Ik weet niet of u een Facebook account hebt want daar kunt u mijn vinden en eventueel een afspraak maken. Ik ben geen therapeut maar een gepensioneerde administrateur waarvan de ogen open zijn gegaan, mede door de kanker.
      Ik wens u en uw partner sterkte en succes met de genezing en ondanks alles een fijne Kerst en een veel gezonder 2016 toe. Misschien tot ziens.
      Warme groeten David
  • Leen :
    David,

    Bedankt om dit met ons te delen. Het moedigt veel mensen aan om een gezonde levensstijl verder te zetten of aan te vatten.
    Inderdaad we worden nog bedolven door onjuiste informatie. Toch merk ik dat meer en meer mensen aan het wakker worden zijn.

    Groeten,
    Leen
    • david :
      Hallo Leen,
      Dit heb ik ook gedaan om ook een positief geluid te laten horen. Veel mensen denken als ze de diagnose "kanker" krijgen, dat dit dan meteen het einde is.
      Maar je kunt er zelf heel wat aan doen.
      Door deze ziekte ben ik inderdaad behoorlijk wakker geworden en door allerlei zoektochten kom je ook van alles tegen wat je doet beseffen dat we inderdaad wakker moeten worden en een vuist moeten maken tegen allerlei misstanden. Als niemand iets doet gebeurt er niets, maar als iemand een begin maakt begint die bal vanzelf te rollen en groter ter worden.

      Fijne dag en een fijn leven gewenst
      David
  • Sjon Huisman :
    Heel fijn voor David en weer een succes verhaal.
    Het gaat niet altijd zo goed.
    In 2001 prostaatkanker vastgesteld. Gleesonscore 9 a 10. PSA 11.
    Second opinion in Gronau en besloten tot Davinci ingreep. Aantal lymfklieren besmet. Goede operatie, snel hersteld. In 2013 begonnen met hormon behandeling, maar nu 2015 uitgewerkt. Ik moet in januari beginnen met chemo. Verwachtingen zijn getemperd. Volg ook ortho-moleculaire therapie met supplementen (protasol, curcuma, green tea, miitake, shiitake, vitaminen). Altijd sportief, veel bewegen (fietsen). Geen vlees, zo min mogelijk suikers.
    En nu.................

    Houd moed mannen en bevecht die huisartsen die meting PSA niet zo nodig vinden.
    • christian oerlemans :
      Beste David, van harte gelukgewenst met je herstel. Inderdaad vind ook ik dat zelfgenezing mogelijk is. Jammer genoeg sla je een beetje door. Een gleason score van 3 tot 4 betekent dat je tumor niet erg kwaadaardig is/was. Vergelijk dit met het verhaal van Sjon Huisman, gleasonscore 9 tot 10. Ook mijn score trouwens. Dit betekent zeer kwaadaardig en snelgroeiend. Dan kom je er echt niet met geelwortel en natriumbicarbonaat.
      Ik heb mij zelf erg druk gemaakt over het feit dat huisartsen de psa meting afraden... omdat het anders te druk wordt bij de specialisten. Deels waar. Maar het is de enige indicatieve meting die we hebben. Daarna: de gleason score dus!
      Groet aan allen,
      Christian
      N.B. Uitzaaiing in een lymfeklier inmiddels succesvol bestraald.
      • Petra :
        Beste Christian,

        Heel goed dat jij deze kritische kanttekening plaatst bij het verhaal van David de Bree. Want waar ik me ontzettend aan stoor is dat alle patiënten die via de alternatieve weg zichzelf hebben genezen, wat uiteraard fantastisch is om te lezen, vaak in een heel ander stadium zitten/zaten dan aanvankelijk wordt geschetst. Als je, zoals u in deze, een veel agressievere tumor hebt met uitzaaiingen, dan kan inderdaad de alternatieve weg wellicht aanvullen, maar niet genezen. Patiënten krijgen hierdoor valse hoop. Zelf ben ik ook patiënt met twee kwaadaardige darmtumoren, stadium 4 en 3 met uitzaaiingen. Lang ben ik door allerlei verhalen te lezen, steeds banger geworden om de reguliere therapie te volgen. Alsof alle heren in witte jassen boemannen zijn. Daar stoor ik me enorm aan. Ik denk dat de meeste artsen toch echt als roeping hebben om mensen te genezen. Zelf bewandel ik beide wegen, afgaande op mijn intuïtie. Het eerste jaar na diagnose directe bestraling om de tumoren in te kapselen. Daarna alleen nog maar alternatief. Helaas, groeiden de uitzaaiingen door en kon ik onlangs niet anders beslissen dan chemotherapie aan te gaan. Echter wel in combinatie met alternatieve therapie. Ik zit nu in de derde kuur en fiets nog steeds afstanden en doe van alles. Na de chemo hoop ik me weer volledig te storten op de alternatieve weg om zo hopelijk grip te krijgen op mijn ziekte. Het verhaal wordt te lang, maar laat ik afsluiten met te zeggen, blijf altijd bij jezelf en laat je niet gek maken door niemand. Niet in het alternatieve circuit of in het medische circuit. En mensen die zijn genezen, geef svp wel duidelijke diagnoses door zodat andere patiënten geen valse hoop krijgen. Tenslotte, fijn dat je genezen bent David, ik wens je alle goeds toe.
    • david :
      Hallo Sjon

      Wat ontzettend vervelend voor u. Ik hoop dat het de goede kant opgaat.
      Ik heb met mijn verhaal niet willen aangeven dat iedereen mijn weg moet volgen, want elk lichaam is anders en we reageren allemaal anders op behandelingen van welke aard ook. Ik had het geluk dat er bij geen lymfklieren aangetast waren en er verder ook geen uitzaaiingen waren.
      Ik heb wel normaal allerlei soorten vlees gegeten omdat mijn lichaam aangaf eiwitten nodig te hebben. Maar ook dat zal voor iedereen verschillend zijn. Verder kan ik alleen maar wensen dat het goed komt en probeer , hoe moeilijk dat ook is, positief te blijven en erop te vertrouwen dat het goed komt.
      Ik wens u alle sterkte en zend u, of u er in gelooft of niet, toch mijn helende energie toe.

      Groeten
      David
  • Jolanda :
    Beste David,

    Wat een dappere, standvastige man bent u, mijn complimenten. Als Regenesis Energetisch Therapeut val ik onder de kwakzalvers volgens velen maar zie met eigen ogen én boerenverstand dat het lichaam veel zelf kan herstellen. Alles is energie maar we geloven eerder in chemische rotzooi omdat de dokter het zegt. Wilt u geen partij oprichten;)
    Mijn stem heeft u.

    Met warme groet,
    Jolanda Heredia
    Energyfound
    • David :
      Hallo Jolanda

      Wat een mooi compliment, dank je wel.
      Ja het lichaam kan zelf een hele hoop oplossen, als je daar in blijft geloven en het een handje helpt. Ik ben nu het levende bewijs. Zonder troep van de farmaceutische industrie en zonder hulp van artsen. Gewoon zelf doen, al zal dat natuurlijk niet bij iedereen op gaan. Je moet wel sterk in je schoenen staan denk ik.
      Ik ben dankzij de kanker een stuk zelfbewuster geworden en spiritueler. Door dat laatste ben ik ook in mezelf gegaan en mezelf regelmatig geheald. Dat zal ook niet iedereen geloven, maar goed als je dat zelf maar doet, daar gaat het om.
      Een partij oprichten? Ja wie weet wat er nog op mijn pad komt. Door alle misstanden in deze wereld ben ik daar wel strijdlustig genoeg voor. Maar dit moeten we dan wel met zijn alen doen.
      Kijk eens naar de docu "Thrive" heel verhelderend en een oogopener hoe wij als gewone mensen al decennia's lang voorgelogen worden en er informatie voor ons achtergehouden wordt.
      Wat de farmaceutische industrie betreft ook een aanrader: een lezing door de heer Dr Rath.
      Allemaal te vinden op internet, zolang het nog kan.

      Lieve groeten en succes met uw werk.
      David
  • Hetty van Heeswijk :
    Dag David,

    Gefeliciteerd met je genezing. Wat een dappere keuze heb je gemaakt.

    En wat je brief betreft... Helemaal mee eens. Ook ik ben het oneens met de missie van de Vereniging tegen de Kwakzalverij', maar ik stoor me helemaal aan de respectloze manier waarop deze vereniging haar boodschap uitdraagt! Voor mij zijn zij zelf de kwakzalvers aan het Firmament van de Nederlandse gezondheidszorg.

    Gezondheid!
    Hetty
    • David :
      Hallo Hetty

      Dank je wel voor je reactie. Door mijn aandoening ben ik me gaan verdiepen in m.n. de medische wereld. Daardoor kwam ik ook de discussie tegen aan het einde van de docu "uitgedokterd" en daar ergerde ik me mateloos aan de arrogante en respectloze manier van discussiëren van deze club.
      Vandaar mijn mail aan hen, maar ik verwacht geen antwoord. Het gaan hen niet om de zieke mens maar alleen maar om hun eigen gelijk te halen, terwijl er in de reguliere geneeskunde ook heel wat misstanden zijn waar ze zich blijkbaar niet druk om maken.

      Maar ik wilde in mijn verdere verhaal ook duidelijk maken dat je zelf een heleboel kunt doen om te genezen als je maar in je eigen lichaam blijft geloven en het daarbij een handje helpt.

      Om meer te leren over de manier van werken van de farmaceutische industrie zou je eens het boek "Bijwerkingen" van dr John Virapen kunnen lezen. Dan heb je je buik wel vol van deze industrie.

      Groeten
      David
  • Els de Bakker :
    David,
    Dat is een krachtig en evenwichtige brief. Ben heel benieuwd naar hun reactie.
    Nou is er ook wel eens wat mis met alternatieve geneeswijzen en de wanhopige mensen die gemakkelijk slachtoffer worden, maar de misstanden in de reguliere sector zijn mijns inziens vele malen groter en gevaarlijker. Dus daar mag wat mij betreft de meeste aandacht naar uit.
    Blijft over, dat een kritische blik naar 'deze' zijde zal toevoegen aan je geloofwaardigheid in de discussie. Dus zeker niet uitsluiten.

    Wees kritisch én onafhankelijk, altijd!


    Met groet, Els.
    • David :
      Hallo Els

      bedankt voor je reactie en steun. Wees er zeker van dat ik onafhankelijk ben en zeer kritisch, niet alleen wat de medische wereld betreft, maar op allerlei gebied. Er zijn in het alternatieve deel van de geneeskunde ook zeer zeker mensen die iets aanbieden wat alleen maar voor eigen beurs bedoeld is, maar ik heb het afgelopen jaar enorm veel informatie tot me genomen en ik erger me aan de eenzijdige blik van deze vereniging, terwijl het toch om het belang van de patiënt moet gaan.Ze wijzen zelfs onderzoeken naar homeopathische middelen af
      Zo zelfingenomen als ze zijn verwacht ik geen reactie, maar wie weet.
      Ik hoop dat meer mensen wakker worden en in de gaten krijgen dat het m.n. de farmaceutische industrie grotendeels te doen is om zoveel mogelijk winst te behalen ten koste van de zieke mens.
      Hiermee zeg ik niets ten nadele van de goedwillende artsen.

      Groeten
      David
  • Caroline Denijs :
    Beste David,

    Wat een krachtig en waarachtig betoog! Welkom in de club van Wakkere Mensen. :-) Ik wens dat wij met gezond verstand en het hart op de juiste plaats de gezondheidszorg van onderaf -gezamenlijk- vitaal kunnen maken. Door wakker te zijn en anders te kiezen.
    Nog vele gelukkige en gezonde jaren toegewenst!

    Caroline
    • David :
      Hallo Caroline

      Dank je voor je positieve reactie.Door de kanker ben ik inderdaad wakker geworden en ik ben geschrokken van alle informatie die je dan tot je neemt. De zieke mens zou geen winstobject moeten zijn is mijn mening. Maar er deugt zoveel niet op deze wereld. Ik heb o.a. de documentaire Thrive gezien, nou als je dan nog niet ontwaakt uit de sluimertoestand, dan weet ik het niet meer.

      U ook veel geluk en gezondheid gewenst en laten we proberen een verschil te maken

      Gr David
  • zweistra :
    Respect voor deze meneer! Het is een walgelijke kliek, wetenschappers, pharma tuig. Artsen weten niet beter, want krijgen tijdens hun opleiding niets mee van alternatieve geneeswijzes. Hoop op een lang gelukkig leven voor u!!
    • David :
      Hallo Hr Zweistra

      Dank u voor uw reactie. U ook een gezond en lang leven zonder pharma rotzooi gewenst.

      Gr
      David
  • Johan Veenstra :
    David,

    Ontzaglijk veel respect voor je keuze! En ik kan me meer dan volmondig aansluiten bij je brief aan VtdK!
    • David :
      Hallo Johan

      Bedankt voor je prettige reactie.

      Gr
      David

Gerelateerde artikelen
 

Gerelateerde artikelen

Video-film (Nederlands): Zo >> Documentaire over drie kankerpatiënten >> Radio interview met Ian Gawler >> Alvleesklierkanker: ervaringsverhaal >> Alvleesklierkanker: ervaringsverhaal >> Baarmoederkanker: Marijke >> Baarmoederhalskanker: ervaringsverhaal >> Blaaskanker: ervaringsverhaal >> Blaaskanker: ervaringsverhaal >> Borstkankerpatiente en wetenschapster >>